2009. július 7., kedd

Gyorsan, olcsón, finomat

Abile blogjában olvastam a finom pizzát, ami gyorsan elkészül, mert mi háziasszonyok szeretjük a gyors ételeket, sajnos mindenki napja csak 24 órából áll, és sok egy napra a teendő. Én ma ezt főztem, és gondoltam megosztom veletek ezt a finom, hamar elkészíthető ételt, hogy jusson a főzés mellett idő másra is:)

A házurának az egyik kedvence, a házasszonya pedig szívesen csinálja, mert egy óra alatt elkészül előkészületekkel, mosogatással együtt.

Így készítem:25 dkg tésztát kifőzők, úgy, hogy főzési idő vége előtt 3 perccel beleöntök 45 dkg fagyasztott zöldségkeveréket, majd leszűröm. Amíg a tészta fő, addig 1 csomó újhagymát, vagy 1 fej hagymát felkarikázok, a vöröshagymát négybe vágom és úgy karikázom, ráreszelek a deszkára 2 gerezd fokhagymát (nincs nyomóm, mert a reszelőt könnyebb tisztítani) valamint 5 dkg sajtot. 4 dkg vajat felolvasztok, benne aranysárgára sütök 4 dkg réteslisztet (nem lesz csomós ha rétesliszttel készítem), majd hozzáadok fél liter tejet, tejszín sűrűségűig főzöm, egy kis köményt, t és borsot teszek a mártásba. A szűrőből visszaöntöm a tésztászöldséget a lábosba, és mindent beleöntök jól összekeverem, majd egy kikent jénaiban 200 °C-on kb. 30 percig sütöm, míg a teteje kissé megbarnul.

Jó étvágyat hozzá!

5 megjegyzés:

Silerika írta...

Köszönöm a receptet, nagyon gusztososan néz ki.:))

Marvika írta...

Remélem nem csak guszta, de ízletes is lesz számodra, ha elkészíted!
Szívesen megkínálnálak, de kicsit messze vagy!:(

Silerika írta...

Ó, de aranyos vagy, biztosan elkészítem majd!:)

Abile írta...

Dejóóóó! Ilyet én is szoktam... csak a lisztes besűrítését nem ismertem eddig! Nagyon köszi a receptet!

Fákó.Orsi írta...

Nagyon tuti kis recept, kipróbáltam bevált, köszönet érte:)